„S krtečkem a kamarády neztratím se, vím si rady
protože
ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady uděláme moc“
Školní rok 2022 – 2023
Učitelky:
- Čočková Tereza
- Bc. Povolná Eva
email: krtecci@msslusovice.cz
1. | Terezie B. | 14. | Ondřej M. |
2. | Matěj B. | 15. | Jakub M. |
3. | Antonín B. | 16. | David M. |
4. | Matěj Bur. | 17. | Kryštof P. |
5. | Sára F. | 18. | Martin S. |
6. | Felix F. | 19. | Adriana S. |
7. | Ladislav G. | 20. | Denisa Š. |
8. | Josefína H. | 21. | Mariana Š. |
9. | Vendula H. | 22. | Kristýna T. |
10. | Lilian Ch. | 23. | Sára T. |
11. | Natálie K. | 24. | Tomáš V. |
12. | Beáta K. | 25. | Matyas Richard Z. |
13. | Theodor M. | ||
Třídní vzdělávací program 2022/2023
S krtečkem a kamarády neztratím se, vím si rady
protože
ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady uděláme moc.
Třída Krtečků se skládá z dětí, které minulý rok navštěvovaly třídu Kuřátek. Také tu máme děti, které jsou ve školce prvním rokem. Věkové složení třídy je od 3 do 5 let. Letošní třídu navštěvuje 13 kluků a 12 holčiček.
Třídní vzdělávací program vyplývá z knihy ,,Rok s Krtkem“, se kterou pracujeme po celý školní rok. Čerpáme z ní nápady na rozvíjení všech oblastí – pohybovou, intelektovou, tvořivou, psychickou, smyslovou, řečovou a společenskou. Činnosti si upravujeme podle potřeby dětí, aby děti bavily, byly přínosné a hravé.
Naším cílem pro školní rok 2022/2023 je:
- Přistupovat ke všem dětem citlivě a empaticky, usnadnit jim přechod do nového prostředí.
- Pomoci nově příchozím dětem se co nejdříve adaptovat na novou životní etapu.
- Rozvíjet a prohlubovat sebeobsluhu, samostatnost ve všech činnostech, schopnost navazovat nové vztahy a spolupracovat.
- Věnovat se rozvoji řeči a komunikaci s dětmi ze všech tříd i s dospělými.
- Vést děti k samostatnému vyřešení problému.
- Udržovat ve třídě pohodovou atmosféru a psychickou pohodu.
- Vybudovat vzájemnou důvěru.
- Seznamovat děti s děním okolního světa.
- Motivovat děti k zapojení se do různých aktivit v naší sluníčkové školičce.
TVP tvoříme na základě dětí a jejich potřeb. Spolupracujeme s dětmi a přizpůsobujeme se k individuálním potřebám dětí. S dětmi vytváříme bezpečné prostředí plné jistoty, důvěry a pochopení.
Nástin integrovaných bloků a témat na školní rok 2022/2023:
(třídní plán upravujeme, doplňujeme individuálně v průběhu roku)
- ZÁŘÍ – Sešli jsme se ve sluníčku
- ŘÍJEN – Krtečkovo podzimní království
- LISTOPAD – Vzduch je jako kouzelník
- PROSINEC – Adventní čas přichází
- LEDEN – Paní zima jede
- ÚNOR – Krtečkova překrásná planeta je
- BŘEZEN – Krtku, jaro už ťuká na vrátka!
- DUBEN – Hody, hody, doprovody
- KVĚTEN – Krteček s námi oslavuje, všechny maminky pozdravuje
- ČERVEN – Cestujeme s Krtečkem
Aby nám spolu bylo dobře a každým dnem jsme se těšili do školky, musíme respektovat krtečkova pravidla. Pravidla jsou vytvořená na míru dětem a díky jednoduchým obrázkům je děti snadno pojmenují.
TŘÍDNÍ PRAVIDLA:
- Hračkové – všechny hračky mají své místo
- Želvičkové – ve třídě neběháme, chodíme pomalu a jsme opatrní
- Srdíčkové – všichni se máme rádi a pomáháme si
- Pusinkové – pusa říká hezká slova, nekřičíme na sebe
- Postýlkové – na lehátku odpočíváme, nemluvíme a posloucháme pohádku
- Kapičkové – neplýtváme a necákáme vodou
KRTEČKOVY RITUÁLY:
- Ranní pozdrav – pozdravení s paní učitelkou a plyšákem krtečkem
- Uklízecí – ,,Všechny hračky v pokojíčku..“
- Přivítání v komunitním kruhu – ,,Dobré ráno“
- Přání před obědem – ,,Popřejem si dobrou chuť,..“
- K utišení dětí – ,,Odemyky zamyky,..“
- Narozeninová písnička – ,,Hodně štěstí, zdraví,..“
- Krtečkův putovníček – Povídání s Krtečkem o prožitém víkendu
NA CO SE TENTO ROK TĚŠÍME?
Např.
- Různá divadelní představení
- Jablíčkování
- Tvoření s rodiči
- Strašidýlkování
- Čertovské dopoledne
- Ježíškova nadílka
- Vystoupení pro maminky
- Výlet do ZOO
- Focení
S Krtečkem se nemusím bát, s každým jsem kamarád
a všechny mám rád.
A na konci školního roku společně s Krtečkem oslavíme, že se nám všechno povedlo a že jsme byli skvělý tým. Spoustu jsme se toho naučili a jsme připraveni pokračovat dál v naší životní etapě.